بررسی تأثیر علّی میان پنج عامل اصلی شخصیّت و بهبود عملکرد کاری

حسین صفرزاده؛ عباس حبیبی بدرآبادی

دوره 2، شماره 1 بهار و تابستان 1389 ، آذر 1389، ، صفحه 128-152

https://doi.org/10.22067/pmt.v2i3.4261

چکیده
  در این تحقیق، سعی شده با سنجش پنج عامل اصلی شخصیت نیروهای فروش، بر اساس آزمون نئو اف اف آی، روابط همبستگی و علّت و معلولی موجود بین عوامل اصلی شخصیت با عملکرد کاری فروشندگان حضوری و تلفنی یک شرکت پخش مواد غذایی مورد سنجش قرار گیرد. بر اساس یافته‌های این تحقیق، عامل عصبیت (یا روان آزرده خویی) بر عملکرد فروشندگان تاثیر منفی داشته و دو ...  بیشتر